PESTILENCE w Agonia Records. | NEWSY
Legendarni progresywni death metalowcy PESTILENCE podpisali umowę wydawniczą z Agonia Records. Formacja powstała w 1986 w Holandii. Nowy album, nad którym zespół obecnie pracuje, będzie się nazywał "Exitivm".
PESTILENCE zaczynał karierę od thrash metalu, by następnie zmienić styl i na początku lat dziewięćdziesiątych przejść w progresywny death metal. To właśnie dzięki tej zmianie zespół uznawany jest dzisiaj za jednego z prekursorów gatunku, obok Death, Cynic i Atheist. Jego pierwszym wydawcą był Roadrunner Records. Na łamach tej wytwórni ukazały się pierwsze cztery albumy grupy, dzięki którym formacja święciła sukcesy aż do pierwszego rozpadu w 1994. Pomimo burzliwej przeszłości (zespół znikł ze sceny na piętnaście lat, a następnie dwukrotnie się reaktywował) PESTILENCE należy do czołowych przedstawicieli gatunku obok swoich amerykańskich rówieśników. Od początku istnienia, jego główną siłę napędową stanowił założyciel, gitarzysta i wokalista, Patrick Mameli, który tak skomentował podpisanie umowy:
"Pestilence i Hadeon Records [wydawnictwo należące do Pestilence] są bardzo podekscytowani podpisaniem ekskluzywnej umowy z Agonia Records, na terytorium całego świata. Będziemy wspólnie pisać historię i poznawać nowe szlaki".
Mameli to obecnie jedyny oryginalny członek zespołu, którego styl przetarł szlak dla kolejnych generacji na scenie. Pierwszy skład PESTILENCE tworzyli także Randy Meinhard (gitara) orazMarco Foddis (perkusja). Niedługo później dołączył do nich Martin van Drunen (podobnie jak Mameli, obecnie jedyny oryginalny członek Apshyx). W niemal niezmienionym składzie (miejsce Meinharda wkrótce zajął Patrick Uterwijk), PESTILENCEwydał dwa albumy: "Malleus Maleficarum" (1988) i "Consuming Impulse" (1889). Drugi z nich (wprowadzony do "Hall Of Fame"amerykańskiego magazynu Decibel w 2013), okazał się przełomowym i zainaugurował wspomnianą na wstępie transformacje PESTILENCE; z zespołu grającego surowy thrash metal, w death metal. Nie tylko wokale Martina van Drunenaprzeszły metamorfozę; PESTILENCE zyskał międzynarodową renomę, stojąc na czele sceny którą tworzył razem z Death, Obituary, Sepultura, Morbid Angel, Bolt Thrower i Autopsy.
PESTILENCE zaczynał karierę od thrash metalu, by następnie zmienić styl i na początku lat dziewięćdziesiątych przejść w progresywny death metal. To właśnie dzięki tej zmianie zespół uznawany jest dzisiaj za jednego z prekursorów gatunku, obok Death, Cynic i Atheist. Jego pierwszym wydawcą był Roadrunner Records. Na łamach tej wytwórni ukazały się pierwsze cztery albumy grupy, dzięki którym formacja święciła sukcesy aż do pierwszego rozpadu w 1994. Pomimo burzliwej przeszłości (zespół znikł ze sceny na piętnaście lat, a następnie dwukrotnie się reaktywował) PESTILENCE należy do czołowych przedstawicieli gatunku obok swoich amerykańskich rówieśników. Od początku istnienia, jego główną siłę napędową stanowił założyciel, gitarzysta i wokalista, Patrick Mameli, który tak skomentował podpisanie umowy:
"Pestilence i Hadeon Records [wydawnictwo należące do Pestilence] są bardzo podekscytowani podpisaniem ekskluzywnej umowy z Agonia Records, na terytorium całego świata. Będziemy wspólnie pisać historię i poznawać nowe szlaki".
Mameli to obecnie jedyny oryginalny członek zespołu, którego styl przetarł szlak dla kolejnych generacji na scenie. Pierwszy skład PESTILENCE tworzyli także Randy Meinhard (gitara) orazMarco Foddis (perkusja). Niedługo później dołączył do nich Martin van Drunen (podobnie jak Mameli, obecnie jedyny oryginalny członek Apshyx). W niemal niezmienionym składzie (miejsce Meinharda wkrótce zajął Patrick Uterwijk), PESTILENCEwydał dwa albumy: "Malleus Maleficarum" (1988) i "Consuming Impulse" (1889). Drugi z nich (wprowadzony do "Hall Of Fame"amerykańskiego magazynu Decibel w 2013), okazał się przełomowym i zainaugurował wspomnianą na wstępie transformacje PESTILENCE; z zespołu grającego surowy thrash metal, w death metal. Nie tylko wokale Martina van Drunenaprzeszły metamorfozę; PESTILENCE zyskał międzynarodową renomę, stojąc na czele sceny którą tworzył razem z Death, Obituary, Sepultura, Morbid Angel, Bolt Thrower i Autopsy.
Po tym jak van Drunen opuścił zespół by skupić się na Asphyx, Mameli stanął przed koniecznością rekonfiguracji PESTILENCE. Dołączył wówczas basista Tony Choy (grający także w Cyinc), natomiast Mameli na dobre przejął rolę wokalisty. Efektem tych zmian był wydany w 1991 album "Testimony Of The Ancients" (1991), współcześnie oceniany jako klasyka gatunku. Materiał nie był tak szorstki jak wcześniejsze dokonania, zyskał za to dojrzałe brzmienie, za sprawą Scotta Burnsa ze sławnego Morrissound Studios na Florydzie, gdzie album został nagrany. Zainteresowanie PESTILENCE było jeszcze większe, i zaowocowało licznymi trasami koncertowymi oraz legendarnym już występem na festiwalu Dynamo Open Air.
W jakiś czas po wydaniu albumu Choy powrócił na Flordyę być grać z Atheist. Do składu dołączył wtedy Jeroen Paul Thesseling(w późniejszym czasie członek Obscura), a PESTILENCE wydał album "Spheres" w 1993. Był to ich ostatni album dla Roadrunner Records, a jednocześnie pierwszy który połączył elementy jazz fusion z death metalem. Z początku niedoceniany, "Spheres"wyprzedzał swoje czasy. Był inspiracją dla takich formacji jak Gorguts, Necrophaigst czy Obscura.
Wewnętrzne napięcia w PESTILENCE, do których doszło po wydaniu "Spheres", doprowadziły do pierwszego rozpadu zespołu w 1994. Zespół przestał istnieć na ponad dziesięć lat, jeśli nie liczyć albumu "the best off" wydanego przez Roadrunner Records oraz licznych reedycji, z których wiele wydano bez zgody czy nawet świadomości zespołu.
Mameli po raz pierwszy przywrócił PESTILENCE do życia w 2008. Wraz z nim do składu powrócił basista Tony Choy, perkusista Peter Wildoer oraz gitarzysta Patrick Uterwijk. Wydany w 2009 dla Mascot Records album nosił przewrotny tytuł "Resurrection Macabre", a w ślad za nim podążyła północnoamerykańska trasa koncertowa. Razem z albumami"Doctrine" (2011) i "Obsideo" (2013), które ukazały się nakładem Candlelight Records, stanowiły one zróżnicowany obraz reaktywowanego PESTILENCE, który odważnie eksplorował granice gatunku.
O tym, że Mameli to niespokojny duch, można było się przekonać w 2014, kiedy znienacka ogłosił zawieszenie działalności PESTILENCE, by pełni poświecić się pobocznemu projektowi o nazwie Neuromorph. Przerwa w działalności zespołu okazała się jednak krótka. Mameli ponownie wskrzesił PESTILENCE w 2016 (dołączyli do niego basista Tilen Hudrap z Testament, gitarzysta Santiago Dobles z Cynic oraz perkusista Septimiu Harsan) i podpisał kontrakt z rodzimą wytwórnią Hammerheart Records, do czego skłoniły go liczne spotkanie z jej właścicielem. Kontrakt objął także ponowne wydanie wczesnych albumów grupy. Agencją koncertową zespołu została Eternal Rock Music Agency.
Ostatni album PESTILENCE, "Hadeon", został wydany w 2018, ku uciesze i zaskoczeniu fanów: stanowił powrót do korzeni, w przeciwieństwie do wcześniejszych, zawsze innowacyjnych posunięć grupy. Po jego wydaniu zespół koncertował niemal do końca roku, zaczynając od dużej europejskiej trasy, poprzez trasy w Afryce Południowej i Ameryce Południowej, a kończąc na licznych festiwalach i pojedynczych występach. Nie zwolnił tempa wraz z początkiem 2019, kiedy to udał się na trasę po Wielkiej Brytanii i Europie. Latem tego roku, PESTILENCE wystąpił m.in. na Netherlands Deathfest 2019 (NL), Maryland Deathfest 2019 (USA), Metal East Fest 2019 (UA), Dokk'em Open Air 2019 (NL), Goathell Fest 2019 (HU), In Flammen 2019 (GER), a także zagrał ekskluzywny koncert w Singapurze. Jeszcze w tym roku, PESTILENCE wystąpi podczas Leyendas Del Rock 2019 (ESP), Iberian Warriors Metal Fest 2019 (ES) i Kaltenbach Open Air 2019 (AT), natomiast w październiku zagra w Japonii.
W jakiś czas po wydaniu albumu Choy powrócił na Flordyę być grać z Atheist. Do składu dołączył wtedy Jeroen Paul Thesseling(w późniejszym czasie członek Obscura), a PESTILENCE wydał album "Spheres" w 1993. Był to ich ostatni album dla Roadrunner Records, a jednocześnie pierwszy który połączył elementy jazz fusion z death metalem. Z początku niedoceniany, "Spheres"wyprzedzał swoje czasy. Był inspiracją dla takich formacji jak Gorguts, Necrophaigst czy Obscura.
Wewnętrzne napięcia w PESTILENCE, do których doszło po wydaniu "Spheres", doprowadziły do pierwszego rozpadu zespołu w 1994. Zespół przestał istnieć na ponad dziesięć lat, jeśli nie liczyć albumu "the best off" wydanego przez Roadrunner Records oraz licznych reedycji, z których wiele wydano bez zgody czy nawet świadomości zespołu.
Mameli po raz pierwszy przywrócił PESTILENCE do życia w 2008. Wraz z nim do składu powrócił basista Tony Choy, perkusista Peter Wildoer oraz gitarzysta Patrick Uterwijk. Wydany w 2009 dla Mascot Records album nosił przewrotny tytuł "Resurrection Macabre", a w ślad za nim podążyła północnoamerykańska trasa koncertowa. Razem z albumami"Doctrine" (2011) i "Obsideo" (2013), które ukazały się nakładem Candlelight Records, stanowiły one zróżnicowany obraz reaktywowanego PESTILENCE, który odważnie eksplorował granice gatunku.
O tym, że Mameli to niespokojny duch, można było się przekonać w 2014, kiedy znienacka ogłosił zawieszenie działalności PESTILENCE, by pełni poświecić się pobocznemu projektowi o nazwie Neuromorph. Przerwa w działalności zespołu okazała się jednak krótka. Mameli ponownie wskrzesił PESTILENCE w 2016 (dołączyli do niego basista Tilen Hudrap z Testament, gitarzysta Santiago Dobles z Cynic oraz perkusista Septimiu Harsan) i podpisał kontrakt z rodzimą wytwórnią Hammerheart Records, do czego skłoniły go liczne spotkanie z jej właścicielem. Kontrakt objął także ponowne wydanie wczesnych albumów grupy. Agencją koncertową zespołu została Eternal Rock Music Agency.
Ostatni album PESTILENCE, "Hadeon", został wydany w 2018, ku uciesze i zaskoczeniu fanów: stanowił powrót do korzeni, w przeciwieństwie do wcześniejszych, zawsze innowacyjnych posunięć grupy. Po jego wydaniu zespół koncertował niemal do końca roku, zaczynając od dużej europejskiej trasy, poprzez trasy w Afryce Południowej i Ameryce Południowej, a kończąc na licznych festiwalach i pojedynczych występach. Nie zwolnił tempa wraz z początkiem 2019, kiedy to udał się na trasę po Wielkiej Brytanii i Europie. Latem tego roku, PESTILENCE wystąpił m.in. na Netherlands Deathfest 2019 (NL), Maryland Deathfest 2019 (USA), Metal East Fest 2019 (UA), Dokk'em Open Air 2019 (NL), Goathell Fest 2019 (HU), In Flammen 2019 (GER), a także zagrał ekskluzywny koncert w Singapurze. Jeszcze w tym roku, PESTILENCE wystąpi podczas Leyendas Del Rock 2019 (ESP), Iberian Warriors Metal Fest 2019 (ES) i Kaltenbach Open Air 2019 (AT), natomiast w październiku zagra w Japonii.
Więcej informacji o nadchodzącym albumie PESTILENCEzostanie ogłoszonych wkrótce.
Nadchodzące koncerty:09.08.2019: Vilhena @ Leyendas Del Rock, ESP
24.08.2019: Spital Am Emmering @ Kaltenbach Open Air, AT
27.0.2019: Zaragoza @ Iberian Warriors Metal Fest, ESP
11/12.10.2019: Tokyo @ Asakusa Deathfest, JP
Skład:
Patrick Mameli - gitara, wokal
Tilen Hudrap - bass
Calin Paraschiv - gitara
Septimiu Harsan – perkusja
PESTILENCE on-line:
Website: http://www.pestilence.nl
Facebook: https://www.facebook.com/Pestilenceofficial
Instagram: https://www.instagram.com/pestilenceofficial/
Spotify: https://open.spotify.com/artist/6JcFn4PlXFuXmhRXpOpsan
Agonia Records:
Website: http://agoniarecords.com
Webshop: http://tinyurl.com/agoniashop
Facebook: https://facebook.com/agoniarecords
Twitter: https://twitter.com/agoniarecords
SoundCloud: https://soundcloud.com/agoniarecords
Bandcamp: https://agoniarecords.bandcamp.com
Instagram: https://instagram.com/agoniarecordsofficial
YouTube: http://youtube.com/AgoniaRec